Skip to main content

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacija raštu kreipėsi į Seimo Kaimo reikalų komitetą dėl Devynioliktosios Vyriausybės programos projekto

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacija išanalizavo Devynioliktosios Vyriausybės programos projektą ir raštu kreipėsi į Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininką K. Mažeiką ir komiteto narius, teikdama šias pastabas ir argumentus bei prašydama atitinkamai pakoreguoti Programą:                

Punkto Nr.

Siūlomas papildymas/pakeitimas

Argumentai

5.

Papildyti. Devynioliktosios Vyriausybės tikslas yra grąžinti valstybę į darnaus ir tvaraus vystymosi vėžes, rūpintis ja kaip visų piliečių bendruoju gėriu, kurio šaltinis yra darbas tautos naudai.

Papildymas kyla iš LR Konstitucijos 46 str. nuostatų.

436

Papildyti. 436. Taip pat būtina didinti tokių institucijų kaip Trišalė taryba, Regionų tarybos, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Lietuvos žemės ūkio taryba, Žemės ūkio rūmai, Lietuvos mokslų akademija, Lietuvos  mokslo taryba, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos savivaldybių asociacija, Švietimo, Sveikatos tarybos įtaką formuojant valstybės politiką ir sprendžiant dėl viešųjų reikalų,  joms būtina suteikti daugiau svorio.

Dabartinė formuluotė diskriminuoja didžiąją dalį gamybinių ūkių atstovaujančią organizaciją – Lietuvos žemės ūkio tarybą.

632

Išbraukti. Imsimės realios gyvūnų gerovės kontrolės, įtraukdami nevyriausybines organizacijas bei ekspertus. Užtikrinsime naminių gyvūnų apsaugą, taip pat neišvengiamą atsakomybę už žiaurų elgesį prieš gyvūnu.

 

1. Nevyriausybinėms organizacijoms ir ekspertams nenumatytos valstybinės kontrolės funkcijos.

2. „Naminis gyvūnas“ nėra Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII- 500 objektas.

743

Pakeisti. Finansavimo prioritetu laikysime projektus, kurie bus subalansuoti ekonominiu, socialiniu bei aplinkosauginiu aspektu. Tokiu būdu parodysime lyderystę, kad aplinkai draugiškos investicijos gali kurti ženklią ekonominę naudą bei spręsti įsisenėjusias socialines problemas – darbo vietų regionuose, sveikos visuomenės ir kitas. Tokiu būdu parodysime lyderystę, kad investicijos, teikiančios ženklią ekonominę naudą gali spręsti įsisenėjusias socialines problemas  darbo vietų regionuose, sveikos visuomenės ir kitas bei būti draugiškos aplinkai.

LR Konstitucijos IV SKIRSNIO „TAUTOS ŪKIS IR DARBAS“ nuostatos numato pareigą saugoti aplinką, pvz., vykdant ūkinę veiklą, bet ne atvirkščiai: siekti ūkinės veiklos per aplinkos apsaugą.

747

Papildyti ir išbraukti. Taikysime ilgalaikes ir kompleksines priemones, užtikrinančias žemės ūkio įmonėms ir ūkininkams planavimo  tikrumą ir garantijas, siekiant išlaikyti ir, prireikus, padidinti maisto gamybą.

1. Dabartinė formuluotė ignoruoja pirminės žemės ūkio produkcijos gamyba užsiimančias įmones.

2. Didinti maisto gamyba reikia, pvz., įgyvendinant JT Darnaus vystymosi tikslą – panaikinti iki 2030 m. badą pasaulyje.

753

Papildyti. Remsime technologijas ir sprendinius, didinančius konkurencingumą ir tvarumą žemės ir maisto ūkio bei žuvininkystės pramonėje. Paskirsime konkrečius asmenis, kurie užtikrins sėkmingą kuo spartesnį ir sklandesnį žemės ūkio projektų, ypač gyvulininkystės, įgyvendinimą ir institucijų veiksmų koordinavimą. Nustatysime maksimalią projektų  derinimo trukmę bei atsakomybę už institucinio derinimo delsimą ir susidariusios žalos atlyginimą

Papildymo nuostatos siejamos su Programos 23 punktu.

754

Papildyti. Inicijuosime bei finansuosime bioekonomikos klasterių bei pramonės parkų regionuose atsiradimą, taip sukurdami papildomų gerai apmokamų darbo vietų. Skatinsime darbdavius, kuriančius darbo vietas kaime, ypač prisidedančius prie jaunimo užimtumo didinimo kaimo vietovėse

Žemės ūkyje turi būti taikomos analogiškos paskatos, pvz., numatytos Programos 31 ir kituose punktuose.

759

Papildyti. Supaprastinsime žemės ūkio kooperatyvų ir gamintojų organizacijų reglamentavimą, skatinant jų atsiradimą

ES teisės aktais numatyta gamintojų pozicijų grandinėje stiprinimo priemonė neturėtų būti ignoruojama.

765

Išbraukti. Inicijuosime diskusiją ir sieksime susitarimo dėl maksimalios tiesioginių išmokų lubų, kurios būtų priimtinos ūkininkų asociacijoms ir žemės ūkio bendrovių asociacijoms.

Diskusijos šia tema įvyko iki Strateginio plano patvirtinimo, todėl grįžti prie jų, peržengus programinio laikotarpio pusiaują, netikslinga. Juolab, kad tai neatitinka Programos nuostatų dėl tvaraus žemės ūkio kūrimo.

766

Papildyti. Skatinsime jaunųjų ūkininkų ir jaunųjų žemės ūkio specialistų įsikūrimą, jiems teikdami prioritetą ir sukurdami atskiras paramos schemas pagal įvairias ES ir nacionalinės paramos priemones, kurios skatintų kartų kaita kaime, derinant finansinę paramą, mokesčių lengvatas ir paskatas, užtikrinant kaimo žemės rinkos skaidrumą ir priėjimą prie žemės ir kreditų.

Dabartinė Programos nuostata diskriminuoja dalį kaime besikuriančio jaunimo. Pvz., jau yra ne viena žemės ūkio įmonė, kurių darbuotojų vidutinis amžius yra mažesnis negu 40 metų.

   Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos informacija